Saturday, August 25, 2007

asioita jotka eivät juurikaan liity yhteen


Matroskin mainitsi blogissaan jotain tekijänoikeuksista kirjojen kuvien yhteydessä, joten huolestuin kamalasti, kun en ollut ihan varma milloin kirjakuvani näyttäisi mahdollisimman itseotetulta(tai siis, ettei ole napattu vaan jostain virallisesta pelottavsta lähteestä..) No, nyt ei pitäisi olla virallisen näköistä. Cilla Ramnekin mainiota virkkausneulomiskirjaa koristaa saksankielikortteja, joita hikihatussa väsään neiti S:lle lisää. (Tykkään erityisesti raamikkaasta oravasta. Duunariorava, kantaa käpyjä työkseen. Voin kuvitella miten kurren housut lököttävät takaa.)
Asiaan. Kirja on mainio. Ihan kerrassaan. Juhuu!

Huomaan että olen jotenkin pimennossa käsityökirjojen ja ohjelmien suhteen. En ole oikein tajunnut Stömsön olemassaoloa, ja on siis varmasti paljon muutakin mitä olen missannut. Kertokaa mitä kannattaa lukea/katsoa! Olen kotiin muumioitunut onnellinen käpy.

11 comments:

Vintage living said...

Mahtavia kortteja!

isoinpapu said...

kiitos kiitos!
huomaan juuri että olen unohtanut niistä sen olennaisen: saksankieliset eläimennimet. Onneksi nimet mahtuvat noihin vielä. olen joskus(usein?) hajamielinen(malttamaton?).

Kanerva said...

Strömsö on ihana, se kirja kanssa! Minulla on muutamia käsityökirjoja. Eniten olen tykännyt sellaisista kirjoista joista saa kivoja idiksiä, Anu Harkin Puikoissa! on kiva, mummoltani sain Mary OLjen Kauneimmat käsityöt ja se on aivan loistava, siinä on kaikki mahdollinen kerrottu. Englanninkielistä kirjallisuutta on sitten vaikka muille jakaa, mitään tiettyä en osaa suositella.

Nuo kortit on ihan huippuja! Meidän eskarilainen kulkee täällä ympärinsä ja kertoo osaavansa ruotsia, hokee: "Titta, titta." ja kohta kertoo osaavansa myös venäjää, kun sanoo: "Da!" ja pyöräyttää silmiä :)

Matroskin said...
This comment has been removed by the author.
Liivia said...

Ensinnäkin; nuo kortit! Kerrassaan mainioita, mars kustantajalle!
Ja tuo kirja, olen halunnut sitä vimmatusti jo jonkin aikaa, mutta kun sitä ei täällä myydä, ei siis vaikka menee oikein Tampereelle, ehkä ne tilaisivat sen Akateemisessa...
Puikoissa-kirjankin haluaisin. Ja vaikka mitä, huokaus. Toisaalta en halua paljoakaan, kaikkea jo on.
Ja Anu Harkin maine on äkkiä pelastettava, hän on IHANA!

Matroskin said...
This comment has been removed by the author.
Elli Velli K. said...

Virkkauskirjoista: oma suosikkini on Isoäidin pitsejä (otava). Ihania pitsiohjeita, kirjan ohjeiden mukaan värkkäsin esikoiselle kauluksia ja lakanapitsejä. Hyviä virkkauskirjoja mielestäni on 70-luvun TTT-kirjasarjassa(Tammi). Itselläni on joitain mm. virkkausohjekirja nukelle. Laitan kuvat kirjoista blogiini joku päivä. Ja neulekirjoista ykkösiä ovat Kaffe Fassetin kirjat. Huimia värejä!

Tykkään Anu Harkin väreistä myös, mutta kummallisia malleja olen minäkin ihmetellyt. Kun Anulla oli vielä liike Iso-Roballa, sen ikkunassa oli aivan ihania villatakkeja. Mutta missä sellaista käyttää kaupungissa? Tulis metrossa ja kotona karsea kuumuus. Anun villatakit olisivat pop, jos asuisi heikosti lämmitetyssä omakotitalossa ja pitäisi välillä käydä pihalla poimimassa vasullinen omenoita!

heli said...

olen liivian kanssa samaa mieltä korteista. julkais' julkais'.

ja tämän kommentoitavan postauksen viimeinen lause on parasta aikoihin. aion tehdä siitä lentävän.

//FINE LITTLE DAY// said...

O I love that book, thanks for reminding me.

isoinpapu said...

voi miten kivoja kommentteja. Kiitos hyvistä vinkeistä. Sitäpaitsi ihmiset, te olette hirmu kivoja(kiva tarkoittaa oikeasti nyt jotain mukavaa ja hyvää).

Joo, en mä kyllä tiedä mitä mä julkaisisin, siis mulla on vaan noita "opi saksan sanoja" kortteja ja muutama karhu. Mutta hei, joskus sitten kun on jotain. Mä täällä hihittelen tyytyväisenä..."julkais julkais´" Kiitos kannustuksesta.

Supi said...

Mini-langanjämistä saa aika vänkiä asioita. Amigurumi on kuuma hakusana =)

Inspiraatiota esim. täältä: http://www.flickr.com/search/?w=all&q=amigurumi&m=text

Ohjeitahan noihin juurikaan ei tarvitse jos on vähänkään virkannut! :D