Monday, June 16, 2008

sunnuntai-illan valo / sunday evening light




Ilta-aurinko osuu nykyään juuri siihen tyhmimpään keittiön nurkkaan ja onnekkaasti saa sotkut näyttämään suorastaan eksoottiselta. Sopiva tärähtyneisyys kaunistaa nuhjuisen keittiön. Varjokuva on myös armollinen kaikelle naaman väsähdykselle. Illat ovat kesäisin kivoja.
Maanantaiaamut sensijaan ovat jotenkin nousseet uuteen tylsyyskategoteriaan. On jotenkin häkellyttävän tympeä olo. Epäloogista. Nythän on kesä!

The late night sun reaches nowdays nicely the most horrible corner of our kitchen. The light makes all that look almost exotic and new. Out of focus makes the room look interesting and beautiful. Shadow profile is merciful to all signs of tiredness. Summernights are nice.
Mondaymornings on the other hand, have changed in to a brand new hights of terribleness/dullness. I just can´t get myself moving. Very unlogical. It´s summer!

15 comments:

Liivia said...

Täällä pörrään netissä jo maximiajan ylittäneenä (ja just tämän kommentin jälkeen lupaan laittaa masiinan kiinni.) juuri maanantaitylsistyneenä.
Mikä tekee mut niin veteläksi, en jaksaisi mitään.

Hieno taidegalleria seinällä!

hannna said...

mullakin on muka sähköpostin tarkistushetki vain... tulin katsomaan aurinkokuvia. ja siistiä tiskipöytää!
tosi hieno taidekokoelma.

mun maanantaipäiviin kuuluu aina töidentekomahdollisuus ja siihen liittyy aina lapsenhoitajan kanssa riitely. mun äidin siis... motivaatio on nolla, myös to ja pe. eipä tarvis tehdä töitä... haluaisin vain tuijottaa kuinka ruusupavut kasvaa, se on suurin ihme.

Solveig said...

Varmaan viikonloput vaativat veronsa maanantaisin. Talvella minulla oli sunnuntai-iltaisin kalvavan inhottava olo. Ajatukset siirtyivät jo maanantaihin. Työhön ja puhekaverin puutteeseen.

Matroskin said...

Maanantailla on maanantain aura. Vaikka koululaiset olisivat lomilla, ilmassa leijuu työhönmenijöiden yleinen tympääntyminen. Muistatko kun me kouluaikoina tehtiin sellaisia juttuja, että mikä on kunkin viikonpäivän väri?

Liivia said...

Minulle maanantai on ollut aina punainen. Ja jos muistatte, olen kailottanut blogissani punaisinhoani.

Niin ja perjantai, lempiviikonpäiväni on ruskea, jossa häivä keltaista. Lempivärejäni.
Lauantai on kokokeltainen, se on selvä. Minulle.

isoinpapu said...

Hitsi, mä en muista noita värejä! Tiistai kalskahtaa keltaiselta, hmm, mutta maanantai?
Olisiko valkoinen? Sellainen tylsä maalarinvalkoinen, joka näytää harmaalta. Mulla on ainakin ollut juuri sellainen päivä. Jopa nukuin.( ja Liisu katsoi telkkaria liikaa).

Kerro Matroskin jos muistat miten me silloin noi ajateltiin!

tiuku said...

Hauska kirjoitus, mielenkiintoisine keittiö katsauksineen.
Minäkin muuten ihastelin teidän taideseinäystä, hieno! Meillä olisi kaksi ja puoli korekeaa huonetta pelkkää valkoista seinää,kaivattaisiin siis jotain katseen kohdistusta ja väriä.
Maanantait ovat usein tylsiä, tänään hoidin asioita( jouksin kaupungilla) ja nautin kun lapset olivat hetken hoidossa.
Minun maanantaini olisi näillä fiiliksillä sekoitus erilaisia harmaita. Vähän tylsä, tärkeilevä, asiallinen päivä, mutta täynnä mahdollisuuksia näin iltaa ajatellen. Suunnittelin punaviiniä ja jotain ällön romanttista leffaa...He hee, mitäs te muut meinaatte?

violet said...

Jaa maanantai...?
Viikonloppu oli lasten suhten liian hulinaista joten siinä mielessä olin iloinen että olin yksin tämän päivän. Mutta en mää kyllä mitään aikaan saanut. En saanut edes oltua vaan.
Silti oli kiire.
Tyhmä päivä.

maijja said...

Pakko sanoa, että taidat olla aivan erinäköinen kuin alun alkujani luulin! Edellisen postin muotokuvat ja tuo siluettivarjo paljastavat sen. Jännää, että miten sitä tuleekaan luoneeksi jotain mielikuvia ilman todellisia kuvia!

Liivia said...

Ja pakko sanoa, että olet luonnossa ihan erinäköinen kuin kuvissa. Kuvat kertovat ulkonäöstäsi vain 10%, harvasta ihmisestä voi sanoa näin. Ääni ja olemus tekevät sinusta luonnossa niin toisen (paljon naisellisemman), joka kuvista jää pois.
Tämä oli siis kehu.

violet said...

Maijjan tavoin olen monia kirjoittajia kuvitellut aivan erinäköisiksi kuin ovatkaan.
Toivon omalla kohdallani että vaikutelma itsestäni on luonnossa erilainen kuin kuvissa. Mulla on juuri nyt meneillään aika jolloin mielestäni joka ikinen toinen ihminen on kuvissa kivan näköinen ja minulla on aina joku hemmetin ILME.
Katselin juuri miehen viikonloppuna (puolisalaa) ottamia kuvia. Olen niissä aivan hirveän kauhean näköinen. Otsa rypyssä, huolestunut tai sitten väkäleuka tanassa tai naamanahka roikkuu ja kaulasta en edes ala.
Mulle on usein sanottu että "olet niin kauhean ILMEIKÄS"sillain ihastuneeseen sävyyn...ja minusta olis paljon coolimpaa olla vahanaama, joka on tyylikkäästi hillitty;-)

Killisilmä said...

Tuo iltaaurinko keittiössänne on tosi kaunis! Minusta kesäillan valo sisätiloissa on jotain aivan ainutlaatuista. Unelmieni asunnossa olisi juuri tuontyyppinen hieno valo. Sen pitäisi olla sellaista lehtipuiden lävitse siivilöityvää.

Ei maanantai minunkaan lempipäivä ole, mutta eilen mulla oli kyllä oikein kiva päivä, mutta teinkin ihan mitä lystäsi.

Minusta näytät kuvissa sellaiselta (kivalta) kuin olen ajatellutkin, ja olet kovasti lastesi näköinen.

isoinpapu said...

Täällähän on jännittävää keskustelua.

Mä en ikinä tunnista itseäni kuvista, siis hauska kuulla Liivian kommentti!
Ajokorttikuvasta en ollenkaan tunnista itseäni, vaikkei kuva mikään kauhugalleristin otos olekaan.

Täytyy mennä kyläilemään Liivian luona, ehkä hän nappaisi sellaisia tunnelmaltaan isoinpapuisia kuvia.

heli said...

ajokorttikuvat onkin oma lajinsa! tulee väistämättä mieleen elimäen tarkoitus -kirjan termi ilmeelle, "joka on mahdollinen ainoastaan passikuvaa otettaessa", siis kuopio.

meidän perheen ajokortti- ja passikuvavalikoimassa hulvattomimmat otokset on tietysti silloisesta yksivuotias-parasta, joka uuden lain mukaan tarvitsi oman passin viime kesänä. passikuvassahan pitää katsoa suoraan kameraan naama peruslukemilla ja suu kiinni... hän ei siis näytä aivan omalta itseltään passikuvassaan.

Liivia said...

Juu juu tänne vaan! Koska tulet? Kamera aina valmiina!