Friday, August 22, 2008

pieni musta / small black

(Liisu ei siis osaa vielä lukea, vaikka onkin mielestämme maailman paras ja superlapsi).
( No, she cant read yet, even we think she is a wonderbaby).
Pieni, lähes täydellinen pipo Liisulle. Baskerin jäljiltä jäi yksi vyyhti ja se riitti juuri tähän. Lanka virkattiin aivan loppuun, pätkääkään ei jäänyt yli. Olikin kallista lankaa, Debbie Bliss alpaca silk aran, siis silkkiä ja alpakkaa. Voi että on ihanan siloisen pehmeää ja lämmintä. Jännittävällä tavalla painavaa ja laskeutuvaa.
Mutta oikeasti, täydellisyyttä hipova pipo. Joskus yksinkertainen vaan on paras.

A small, almost perfect hat for Liisu. Debbie Bliss alpaca silk aran. One skein is enough for this simple crochethat. It looks so good on her. Sometimes simple is just the best.

13 comments:

maijja said...

On muuten hieno pipo! Musta sopii tiettynä annoksena lapsille älyttömän hyvin. Ehkä siksi, kun siihen ei ole silmä tottunut?

Killisilmä said...

Minustakin musta sopii tuon typykän päähän hirmu hyvin. Kuvailit langan tuntua niin kiinnostavasti, että tekisi kamalasti mieli hypistellä. Ääh miksei täältä yllä sinne asti!

Kay said...

Ihastuttava pipo! Kyllä se päässä voi oppia vaikka lukemaan.

violet said...

Ihan totta että musta sopii lapsille siellä täällä pikku annoksina.
Mun blondinikin ovat ihania mustissa t-paidoissa;-)
Haluan ittelleni tuommosen pipon. On tarvetta piilotta tukka, eikä uimalakissa voi kulkea ulkona...

isoinpapu said...

Joo, musta näytää sopivina annoksina tosi hyvältä lapsilla, pienilläkin. Mulle se on turva-väri, lapsella se mun mielestä on sellainen "ota minut vakavasti" väri.

Mä mietin kanssa, josko mustan viehätys lasten pukeutumisessa johtuu siitä ettei sitä usein näe. Koululaisilla sitä jo on, mutta näillä pienillä ei usein. Miten tahansa, hyvältä näyttää.

killisilmä, lanka on tosiaan aivan häkellyttävän ihanaa. Painavaa ja sileää ja valuvaa ja pehmeää samalla kertaa. Me ojennellaan kaulaa sinnepäin.

violet: Liisun pipo itseasiassa mahtuu mullekin (just ja just. Piti vähän venyttää muotoonsa ensin), muttei näytä ihan samalta mulla. Heh. Onneksi on se baskeri.
Lyhyt tukka on paras, haluaisin vaan jotain ärhäkämpää, jännempää, jotain. (ja lisää hiuksia ettei näyttäis vahinkokaljulta).

Matroskin said...

Esikoiseni lempiväri on musta, argh. Tein hälle samanlaisen, mutta Novitan puuvillalangasta (pihiys iski) tuli tietenkin peltikypärä. Eteen piti ommella pääkallo.

hannna said...

kaunis pipo, ja lanka kuulostaa ihanan ihanalta. mä kudon alpaca-langalla, sekin on ihanan pehmeää, mutta hyvin kevyttä.

tiuku said...

Ihastuttava pipo! Ja Liisu, miten suloinen lapsi!
Mustasta olen kanssasi samoilla linjoilla.
Tuntuu että minullakin on pukeutumisessani sitä,ota minut vakavasti juttua, kun puhutaan mustista vaatteista. Sitä paitsi musta on usein tyylikäs.
Liika on kuitenkin liikaa,goottijutut eivät oikein meinaa käydä minun silmääni.

Pikkuveljeni on/oli muuten lempinimeltään pieni vihreä.Tai siis ainakin oli silloin kun vielä oli pieni. (Taisi vielä olla niin että minä keksin hänelle sen nimen) Nyt jo kuudes luokkalainen. Ehkä adoptoin lempinimen jommalle kummalle tytöistäni. Vihreyshän on hyvä juttu...

tiuku said...

Niin juu, ja ihannoin suorastaan baskereista!Punainen, musta, vihreä, violetti olisi ihania.
Mutta miksi ne eivät istu päähäni!? Jotain ihme julmuutta,sillä näytän baskeri päässä ihan rantapallolta, on niin pyreän muotoinen pää nääs.

Liivia said...

Kun tyttöni oli vauva, suosin hällä paljonkin mustaa.
Mutta mm. ruoka-kaupassa kuuli paljon mummoilta, että "ei vauvaa saa pukea mustaan".

Mummoista huolimatta tietyissä asioissa tyylikäs väri pienelle. Ei niin kiva enää isommilla lapsilla. Tai riippuu tietysti vaatekappaleesta. Just odottamattomissa jutuissa hyvä. Symppaan Liisun pipoa.

Maija said...

Pipo on ihana ja tyylikäs. Mutta voi noita pienen ihmisen varpaita toisessa kuvassa! Ei voi olla sulompaa!

hannna said...

kuule, mulla oli sulle Asia, much-kommenteissa

Solveig said...

Hyvä pipo. Nyt mulla vois olla myös piposauma. Miten ehdit tehdä niin monta pipoa? Minä olen hidas kutomaan.