Thursday, September 04, 2008

pieniä asioita / small things

Ei tämä syksy onneksi olekaan ihan niin kamalaa kuin pelkäsin. Fyysisesti olen jotenkin kulahtanut ja lötkö, mutta henkisesti paljon reippaampi kuin luulin. Yllättävää.
Löysin kirpparilta lasten rintamerkkikoneen (johon ei muuten myydä enää noita rintamerkkiaihioita missään). Rintamerkkikoneesta lähtee aika kova naksahdus merkkejä askarrellessa. Siitä tulee hyvin voimallinen olo. Superpapu.
Halusin välttämättä tehdä itse jonkun lahjan poika N:lle. Hän pitää tekemääni pipoa/tekemästäni piposta, joten tein toisen.
Isoille lapsille on niin paljon vaikeampi tehdä mitään. Mä nautin tämän pipon antamisesta kamalasti vaikka sen tekemiseen ei kauan mennytkään. Vaikutti siltä, että saajakin ilahtui. Jos ei pipo, niin ainakin ele lämmittää.
Mä olen pienien asioiden ystävä.

I´m a big friend of small things. They do count. Like that hat for boy N. If not the hat, at least the idea of it warms. ( And if not the head, at least the heart. I still wish he wears it too).

Children´s bagdemachine makes loud noise, and it makes me feel very powerful. Superpapu.

Autumn. Not that bad after all.

22 comments:

Soile said...

Taisin joku aika sitten itsekin metsästää rintanappikonetta, metsästyksessä epäonnistuen. Jos olisi löytynyt olisin ilmeisesti perustanut tehtaan. Ehkä siis hyvä ettei löytnyt?

Solveig said...

Ai että hienoja Myyrä-merkkejä.

ladybug-zen said...

wonderful post

piparminttu said...

Tosi ihania nuo myyrämerkit!

Liivia said...

Voi mä olen aina haaveillut rintamerkkikoneesta! Vaikka en tiedä tarvisinko niin paljoa rintamerkkejä kun niitä sitten sillä tekisi, ihan tekemisenriemusta.

Nuo ovat niiiin kivoja nuo myyräpinssit. Saako tilata yhden?

Matroskin said...

Tee minullekin rintanappi!

isoinpapu said...

Joo, mulla on enää ihan muutama rintamerkiaihio jäljellä, eikä maahantuoja tuo niitä enää. Mä luulen että nämä ovat menossa lapsisukulaisille joululahjoiksi.

Jos löydän jostain lisää, niin Liivia ja Matroskin, olette listallani ekana:)

Sari said...

Pieniä asioita - kivoja asioita, kaikki tyynni ! Täällä Ranskassa tekevät kaikenlaista, vissiin noita rintamerkkejäkin Vistaprint-nimisessä nettihommelissa.

Sari said...

Taisin erehtyä, mangneetteja vaan tekevätkin. Yksi tuttu nimittäin oli tehnyt omista maalauksistaan mangneetteja ja rintamerkkejä...

hnaa said...

pinssikone on aika parasta. oli muunmuassa yksien synttärien vetonaula. senkin masiinan aihiot ovat kaupoista hyvin vähentyneet, mutta sittarista vielä löytyi. minkä mallinen sinun kone on, ehkä se on juuri samanlainen?

Anonymous said...

Minkä ikäinen muuten olet, by the way :)? Ihan uskomatonta, kuusi lasta!! Minkä ikäinen on vanhimpasi? Oletko saanut kaksosia? Olet uskomattoman ihailtavan ahkera, energinen, kaikkea, ah <3

isoinpapu said...

papufaktoja:
Vanhimmaiseni täytti siis juuri 19 ja olen samanverran häntä vanhempi. Ei ole kaksosia, vaikka viime raskaudessa aluksi epäiltiinkin.

Kiitos kiitos. Tänne taltioin energisimmät hetkeni, en suinkaan kokoajan ole tuottelias jne. Olen livenä varmaan aika tavallinen.

Katilein said...

Muistan, kun kesäleirillä joskus tehtiin rintamerkkejä. Se oli tosi kivaa!

tiina said...

voi itkuhousu! mulla on koneita kaksin verroin, isoille merkeille oma ja pienille oma. eikä pieniä aihioita ennää! höhkylönhöhkylä! No, täytynee nauttia niistä mitä on! :)
ihania myyrä-merkkejä. taidan tehdä kans, sillä täällä fanitetaan just nyt kovasti myyää :)

SCAREDY-CAT said...

Oo, myyrämerkkejä!!
Minäkin olen haaveillut rintamerkkikoneesta. Sillä voisi tehdä teemaan sopivat merkit esim. juhlavieraille.

Kummipoikani muuten sekoaisi myyrärintamerkistä; hänen mielestään myös lautasen pohjassa oleva Barbapörrö on Myyrä. (No, onhan se musta ja vähän samanmallinen.)

Liivia said...

Pidän silmäni auki. Jos aihioita täältä löytyy, toimitan sulle.

Kay said...

Pienet asiat ovat parhaita. Ja lahjoissa juuri se antamisen ilo - etenkin kun löytää / keksii jotain juuri kyseiselle ihmiselle sopivaa.
Miten kuutamopiknikille kävi?

aino said...

rintanapit oi rintanapit..hyvä tuo myyräaihe, huippu!

mieke willems said...

we love small things too!!!! want those mole-badges!! fan-tas-tic!!

Laiza said...

Minä löysin kirpparilta rintanappikoneen, mutta aihioita en ole löytänyt mistään. Surkeaa.

isoinpapu said...

Kay: kuutamopiknik-iltana satoi kamalasti vettä:(
Päätimme siirtää myöhempään ajankohtaan. Mun kesäpiknik myös on vielä pitämättä. Eh...
Ehkä tästä tulee talvipiknik.

Elisa said...

Oijoijoi - noita rintanappeja minäkin kuolaan :).