Thursday, January 29, 2009

metsä / forest

Näistä on tulossa metsämobile. Mäyrä, kettu, pari kuusta ja käpy. Kuva on aika tumma, mutta metsässähän on aika synkkää ja tummaa joskus. Tänään on kaupungissakin hyvin hämärää.

Nämä metsäläiset täytyy ommella käsin ja se on minulle ihan oikein. Kärsimätön ja nopeiden ratkaisujen isoinpapu saa nyt nököttää hiljaa paikallaan ja ihastella kuinka mobile valmistuu pisto pistolta. Olen valmistautunut hyvin. Pienin on ulkoilutettu, ruoanlaitto delegoitu teini I:lle, keittiö siivottu ja muut kotityöt painettu unholaan. Kirjastonkirjat vielä piiloon ja tietokone kiinni.
Minua oikeasti vähän jännittää!

This will become a forest mobile. A bit dark picture, but it is rather dark in the forest often. It is rather dark in the town today.
I have to sew this thing by hand, wich is complitely what i need. The impatient isoinpapu, the one who loves to make fast decisions, has to sit down and enjoy the stillness of handsewing.
I have prepared well: Took Liisu out first in the morning, kitchen is clean, teen I will be cooking and almost all other household scores are forgotten for the day.
I´m honestly a bit nervous/anxious!

8 comments:

mari said...

Mielenkiinnolla odottelen mitä tulee:)

Kathe said...

Kiitos hauskasta ja valoisasta blogista, jota lukiessa tulee aina hyvälle tuulelle! Samalla tosin tuntee itsensä saamattomaksi: kuuden lapsen äiti ehtii saamaan noin paljon aikaan, minulla on vain kaksi ja aina sama neuletyö kesken. Lisäksi pelkään ompelukoneita :) Olen tosin ajatellut kesyttää sellaisen ystäväkseni joskus. Aivan erityisen ihastunut olen ollut kirjatoukkiisi.

Melissa said...

isoinpapu, your blog has been bringing me so much joy lately. these dark-forest animals are truly beautiful.

minja said...

Oijoi, siitä tulee hieno!!

Peanut said...

Näyttää jo nyt hienolta. Odotan innolla jatkoa. Oletko löytänyt kaikki kankaat valmiiksi noin hienon värisinä vai oletko värjännyt?

Katja said...

Hieno. Sinä olet ihan uskomattoman kekseliäs. Me nappasimme teiltä pahvinaamarivinkin. Tyttärelle syntyi kissa ja noita, toiselle pojista koira.

isoinpapu said...

Nämä villurit löytyivät rajamäen rykmentin Sarin paketista. Vanhoja neuleita suoraan pariisista! Olen aivan onneni kukkuloilla.
Pesen ne vain oikein kuumassa ja näin saan huopaa, ihanaa pehmoista huopaa. JOs ei huovu hyvin, teen pipoja, lapasia jne pehmeämpiä juttuja. Ei tarvinnut värjätä eikä mitään.

Sari, olet ihana.

violet said...

Älä jännitä, hyvä siitä tulee!
Minun pitkä piimäni katkesi eilen kun aloin saada Ideoita! Ehkä persiilllään istuminen oli sittenkin hyväksi.