Thursday, August 27, 2009

torvihihna / horn strap

Turun konservatorio: kaupungin hienoimpia rakennuksia. Entinen köysitehdas, mielestäni oikein onnistunut remontti. Valtavan pitkässä talossa toimii myös taideakatemia. Tykkään.

The coolest and longest building in Turku. The old rope factory, now art academy and conservatory.

Painavan torven kanniskeluun lintuhihna. Ei tehnyt torvesta kevyempää, mutta kantaminen taisi olla vähän hauskempaa.

A strap for carrying of the heavy horn. It didnt make the horn any lighter, but i guess the carrying was a little more fun.

7 comments:

Liivia said...

Tuo oli kyllä vaikuttava rakennus ja varsinkin se tieto, että se on ollut köysitehdas.
Ihan varmasti torven kantaminen on nyt kivempaa.

fiuletti said...

Minäkin olen ajanut tuon rakennuksen ohi ja huomannut että se on pitkä ja komea. Sisällä en vielä ole käynyt. Olen ihan uusi turkulainen.

Uskoisin että lintuhihnalla kantaminen on kevyempääkin.

shys said...

hei joko säkin aloitit?
(sen torveilun siis)

Anniina said...

Hei isoinpapu!

Olen käynyt täällä satnnaisesti enkä ole tainnut kertaakaan sanoa mitään, hyi minua! No, kuitenkin: blogisi on äärettömän inspiroiva, ihailen kekseliäisyyttäsi ja tapaasi käyttää kieltä. Tulen vielä monenmonta kertaa käymään, kenties puheliaampana!

Pilvi said...

Mua on aina naurattanut tuossa köysitehtaassa rakennuksen pituus, että siis tietysti köyttä tehtään puolen kilometrin pituisessa rakennuksessa... :)

aurinko ja kuu said...

Hurjan näköinen rakennus, mielestäni kokonsa takia.Olisi mielenkiintoista käydä sisällä.
Kaikissa tuollaisissa taidetaloissa on oma erityinen tunnelmansa.Hieno hihna!Ja aika hintelän oloinen vielä on torven kantaja.

isoinpapu said...

Liivia, fiuletti: joo, kyllä se kivempaa on tuolla söpöhihnalla, muttei tuo hento S jaksa silti vielä koko matkaa itse torveaan kantaa. Mä kannan mielelläni kyllä. varsinkin kun nyt ollaan ihan kävelymatkan päässä enää.

shys: Saas nyt nähdä. Ehkä s saakin konsalta uuden(isomman) torven.

Anniina: Hei! hauska tavata:)
Kiitos kommentistasi.Ihan hymyilen täällä.

Pilvi: nii, mäkin aina hihittelen kun siinä ehtii olla kolme bussipysäkkiäkin yhden rakennuksen matkalla.

aurinko ja kuu: S on lapsistani se ehdottomasti vähiten atleetti ruumiinrakenteeltaan. Onkin tuollainen siro ja keijumainen. Mä olen ihan mielelläni torvijuhta:)