Monday, December 28, 2009



Ulkona sataa vettä. Onneksi vasta nyt, varsinaisten joulunpyhien jälkeen.

Osaisittekohan neuvoa: minun on kamalan vaikea nukkua nykyään. Johtunee pimeydestä, joka muutenkin vaikuttaa toimiini, mutta tämä älytön unettomuus alkaa kalvaa jaksamista vähän liikaa. Tiedän jo ennestään, että kevät auttaa vaivaan, mutta siihen on niin pitkä aika vielä. Eli olisiko kellään jotain lempeitä unentuloa auttavia konsteja?

It`s raining. Luckily after christmas days.

26 comments:

Hevaalta päivää said...

Hyrisyttävän ihania kuvia. Ihania!

Unettomuus on kamalaa. Vihaan hiljaista yötä, kun muut nukkuvat ja minä valvon. Se on ollut hirveintä vauva-ajoissakin, onneksi ne ovat ohi.

Ehdottelen perinteisiä: piikkimatto, kauratyyny, iltatee, yömaito.

Toivottavasti pian helpottaa!

Matroskin said...

PIIKKIMATTO! Se on paras! Muista ostaa sellainen, jossa on 6000 piikkiä, ei enempää. Terveisin aamuyön heräilijä.

Matroskin said...

Ja päivällä paljon happea sekä luonnonvaloa.

Liivia said...

Taas ihanuuksia täällä tarjolla! Toiko pukki uuden kameran? Nämä ovat oikeasti niin hienoja otoksia.

Unen tulemattomuuteen itselläni auttaa aina se (olen tainnut ennenkin mainita) köyhille lahjapakettien teko. Kuvittelen hyvin hyvin köyhän perheen ja mietin jokaiselle jotain tarpeellista ja kivaa lähetettäväksi. Jos ei uni tule viimeistään miespuolisten kohdalla niin jo on kumma!

Liivia said...

Mies nukuttaa muuten joka ilta (no vasta joulaatosta asti) itseään piikkimatolla, mutta ei ole auttanut, vielä...

Anonymous said...

Jos sulla ei ole mitään lääkityksiä, niin kannattaa kokeilla valeriaanauutetta (myös nimellä virmajuuri). Se unettaa/rauhoittaa. Tosin kaikille se ei sovi, joillekkin tulee siitä aamuksi krapulainen olo, mutta kannattaa sitä kokeilla! :)

isoinpapu said...

Kiitos jo kaikille vinkeistä. Olen ihan valmis kokeilemaan kaikkea mahdollista ja melkein mahdotontakin. Perinteiset ja piikit kehiin.

Liivia: No ihan oikein huomasit! Sukulaismies on kuvaaja ja antoi uuden linssin. Voi itku. Olemme täällä O:n kanssa aivan tikahtua.
Älä kysy tarkemmin mikä linssi... semmonen joka katsoo lähelle, muttei makro kuitenkaan. 50mm? Isompi aukko kun meidän kameran tavallisessa linssissä. F 1.8
Valovoimaa. Uudet silmät. Ihmeellistä!

isoinpapu said...

anonymous: kiitos vihjeestä. Ei mulla ole mitään lääkitystä päällä, voisin vaikka kokeillakin. Kysyn vaikka jos jollain kaverilla olis kokemuksia.

Anonymous said...

moi,

meitsulla vaihtarivuosien unettomuuspiina katkesi, kun löysin tämän:
http://tinyurl.com/yjfpupn

seestainen yhdistelmä: kärsimyskukkaa, sitruunamelissaa, luonnonhumalaa ja dolomiittikalkkia. aiemmin vannoin kalliihkon trypto-tabsin nimeen, mutta siitä tuppasi jäämään päiviksi töppyräinen, joskus jopa untelo olo. tämä yrttitömäys siivittää tasaisemmin. piikkimatottakaan en varmaan enää klaaraisi - iso kiitos matroskinille, joka sitä viime keväänä mainosti.

lykkyä kymppivuoden öihin ja päiviin
t
kestofanittajasi
hiippa

Anonymous said...

ainiin, annostuksesta vielä:

yksikin pallura voi riittää, ellei kroppa ole kovin tottunut rohtoihin
t
sama hiippa kesät talvet

Kaylovesvintage said...

love the light

Matroskin said...

Lisäksi kaikki sähkölaitteet pois nukkumatilasta ja tietokone kiinni ainakin 2 h ennen nukkumaanmenoa!

Merja said...

Hienot kuvat, totta tosiaan.

Mää olen valitettavasti aika hyvä nukkuja, joten ei oikein neuvoja.. Vauvojani joskus rauhoitin kamomillateellä, se tepsi heihin.

Anonymous said...

Piikkimatto voi myös piristää, mun poika ei voi käyttä sitä ltaisin sen takia, mutta kannatta sitten koikeilla käyttää päivällä. Tai kirkasvaloa aamulla, niin kroppa herää kunnolla valoon ja rauhoittuu illalla pimeään.
Valvominen ei ole kivaa, mutta sekin voi auttaa, että antaa itselleen luvan siihen, eikä väkisin pyöri sängyssä itseään syytelemässä.
-Morso

Elina said...

Miten olisi kirkasvalolamppu? Itselläni käy pimeimpään vuodenaikaan niin, että olen päivät väsynyt ja illalla nukkumaanmenoaikaan olen ihan pirteä. Oletan, että elimistöni on päätellyt nukkumaanmenoajan jo ohittuneen kauan sitten eikä osaa erottaa päivää ja yötä toisistaan.

Minä sain lahjaksi kirkasvalolampun. Siinä käyttöohjeessa lupaillaan valon parantavan jos jotakin kaamosoireita, kun lamppua käytetään viiden päivän ajan joka päivä. Elän toivossa, että se auttaa: pirteämpiä päiviä ja väsyneempiä iltoja.

Väsyttämään alkaa itseäni iltaisin, kun juon kaikessa rauhassa mukillisen kamomillateetä. Sitten vaan pitää olla saman tien valmis nukkumaan. Jos puuhailee vielä jotain muuta, vaikutus häviää.

Toivottavasti joku konsti sinulle löytyy! Ja tosiaankin, hienoja valokuvia!

neidonhiuspuu said...

Myöskin joku yrttitee (Tuutu tms.) vois olla lempeä ja jalkakylpyyn kamomilla- tai laventeliöljyä illansuussa. Lapsena meille annettiin unettomuuteen hunajamaitoa. Liian levottomat ajtukset voi kuulemma taikoa nallen päähän yöksi:)
Rauhaisia Unia!

Sari said...

Mulla on vähän toiseen suuntaan : miten saisin itseni hereille ? Nukun semmoista yhtätoista tuntia joka yö ... no, silmäpussit alkavat olla vähenemään päin. Toivottavasti piristyn, kun vuosi vaihtuu, tekemistäkin olisi.

Anonymous said...

Hiippa antoi vinkin noista unisin-tableteista. Ne vaikuttaa hyviltä, mutta humala saattaa aiheuttaa masennusta jos on siihen taipuvainen, jos noita siis kokeilee niin kannattaa tarkkailla oloa. On olemassa myös toinen vastaava valmiste, unikuu-tabletit.

T.aikaisempi nimetön, joka suositteli valeriaanaa

fiuletti said...

Mielenkiintoista lukea teidän neuvojanne unettomuuteen. Itselläni ei ole, joskus on ollut mutta syyt ovat vallan psyykkisiä selkeästi olleen. Niihin vaivoihin suosittelen vaikka vihkoa sängyn viereen, johon voi kirjoittaa kaikki mielessä pyörivät asiat, ja joskus jotain järeämpääkin läpikäymistä.

Piikkimatto kuulostaa tosi kiintoisalta. Mihin se perustuu?

Tosiaan sitten sähkölaitteet kannattanee poistaa makuuhuoneesta, myös kännykkä, ja välttää mm. tietokoneella oloa ta tv:n katselua illalla ennen nukkumaanmenoa. Ehkä paras apu olis jos tietäisi mistä unettomuus pohjimmiltaan johtuu. Jos sitä nyt voi tietää, sehän saa olla aika monipiippuinenkin juttu.

fiuletti said...

Anteeksi, en huomioinut että kirjoititkin tuohon unettomuuden johtuvan pimeydestä. Toivottavasti helpottaa pian!

Anonymous said...

Suosittelen Rei-ki kurssia, mun uniongelmat loppui siihen! Takuulla lempea energiahoito, jolla voi auttaa myos muita.
PS. Kaunis blogi sulla :)

t. Lisetta

Iina Kraak said...

Mä vannon Frantsilan yrttitippojen nimeen. Unilintu toimii ainakin minulle ja äidilleni, eikä tuota minkäänlaista oloa seuraavaksi päiväksi. Suosittelen kokeilemaan! (Sisäiseen levottomuuteen käytän myös samaisen firman Tyyneyden tippoja.)

Ihanaa uutta vuotta Puhti!

Pellon pientareella said...

Valeriana-pillereitä olen minäkin käyttänyt väliaikaisesti, niitähän saa apteekista ja ainakin minulla pari pilleriä on tehokas annos. Ei ole mitenkään huono tai tokkurainen olo aamulla. Myös erityiset iltateesekoitukset, uniteet ovat hyviä. Ja fyysinen liikunta tarpeeksi monta tuntia ennen nukkumaanmenoa.

Olin kiihkeinä uupuneina työvuosina täysin riippuvainen nukahtamispillereistä ja paha unettomuus vaivasi vuosia. Nyt onneksi kun syy on poistettu, nukun yleensä hyvin. Mutta toisinaan noita lyhyitä kausia tulee, ettei saa nukuttua. Yleensähän silloin jokin vaivaa mieltä.

Toivottavasti olet jo saanut unen päästä kiinni, unihiekkaa täältä sinne!

Pellon pientareella said...

ps. myös Vogelin kauranversouutetippoja (tai noita muita tippoja joita suositeltiin) voisi kokeilla illalla teen sekaan, tyyneyttää.

太陽˙眼鏡 said...

牙醫,植牙,矯正,矯正牙齒,皮膚科,痘痘,中醫,飛梭雷射,毛孔粗大,醫學美容,痘痘,seo,關鍵字行銷,自然排序,網路行銷,自然排序,關鍵字行銷seo,部落格行銷,網路行銷,seo,關鍵字行銷,自然排序,部落格行銷,網路行銷,牛舌餅婚紗台中婚紗,腳臭,腳臭,腳臭,腳臭,腳臭,腳臭

太陽˙眼鏡 said...

腳臭,腳臭,高雄婚紗,街舞,小產,雞精,性感,辣妹,雷射溶脂,雙下巴,抽脂,瘦小腹,微晶瓷,電波拉皮,淨膚雷射,清潔公司,居家清潔,牙周病,牙齒矯正,植牙,牙周病,矯正,植牙