Monday, March 22, 2010

valkoinen / white



Liikaa uutta lunta ulkona. Hurjan kirkas aurinko. Sokaistun. Migreenisilmäni eivät tykkää.

Ompelen isoista valkoisista vaatteista pieniä valkoisia vaatteita pienille tytöilleni. Kesäksi.

Kun tapasin mieheni ensi kertaa, hän muistaa selvästi että minulla oli ylläni pitkä, valkoinen, hulmuava hame. Oikeasti minulla oli silloin vihertävä neulemekko, jota hän myöhemmin inhosi. Olen hyvin viehättynyt tästä valkoisen hulmuhameen ideasta. Luulin jo löytäneeni sen viime kuussa kirppikseltä, mutta eihän se hamonen istunut ollenkaan. Pienensin sen siis äsken S:lle.

Aion hankkia sen hulmun. Jännittävää.



Too much new snow outside. Super bright sun. My migraine eyes don´t like.

When i met my husband for the first time, he met me, we met, he remembers me wearing a big, fluttery white skirt. I was actually wearing a greenish knitted dress, he later disliked.
I thought i found the white skirt last month at the fleemarket, but it wasn´t the one. Didn´t fit me right at all. So i resized it for S today. White top for Liisu the same way. Small out of big.

I´m very attracted to the idea of that big white skirt. I need to get it.

9 comments:

piilomaja said...

Miehesi on romantikko;-)
Hanki se hulmu.

Vilppumaan Erika said...

Jännää, miten ensitapaamisen tunnelma voi muuttaa täysin muistissa esim. juuri sen mitä toisella oli yllään.

Mulla oli aurinkolasit (toki muutakin, heh) ja mies väittää edelleen, että näytin Hollywood-tähdeltä, vaikka muuten minussa ei varmasti ollut mitään niin suurta glamouria :)

Juu, hanki se hulmu ;)

Minna said...

Ihana mielikuva miehelläsi. Ehkä hän todella näki sinut niin.

Pellon pientareella said...

Ihania kuvia ja kertomus. Minä olen vuosia halunnut alkaa käyttää hameita ja mekkoja, huonolla menestyksellä. Jotenkin vain olen niin androgyyni ja käytännöllinen, varsinkin nyt täällä korvessa, jossa kaikki likaantuu ja nuhjaantuu. Ensi kesänä lisää hameita ja hulmuavia helmoja!

Solveig said...

Minä en muista itsekään, mitä minulla oli päälläni ensitapaamisella. Oli niin kylmääkin, että varmaan jotain proosallista. Pipo ja paksu takki ainakin.

Kesä tosiaan. Pitsi ja hulmuavat helmat. Tulis jo.

Hipsu said...

Hih, noin siinä käy ilmeisen usein, että miehet muistaa aivan väärin mitä naisella oli ensitapaamisella päällään :D.
Nyt sinun vissiin täytyy hankkia se hulmu sitten ♥. SULOISTA ♥.

Kirjailijatar said...

Hulmuavaa kevättä sinne! Minun mieheni muistelee, että olin "tosi erikoisesti" pukeutunut, kun tapasimme, muttei miehiseen tapaan osaa tarkentaa. Enkä kyllä itse mitenkään muista, harmi.

eilen tänään huomenna said...

Oma mies juuri eilen luetteli mitä minulla oli päällä kun tapasimme...

Mutta jopas on mystistä tuo miten sinun miehesi muistaa ensitapaamisvaatteesi. Mikäs ihmeen hallusinaatio hänellä on ollut päällä -olet tainnut todella lumota sen hetken.

heli said...

aika kiehtova juttu toi näky valkoisesta hulmusta!