Monday, August 30, 2010

sukkia syysjalkoihin / socks for autumn feet

Vaikka meri onkin yllättävän lämmin vielä, on villasukille tarvetta. Neulon näitä näköttäessäni lasten puhallinorkesterin harjoituksissa, istuessani vanhempainillan alkuohjelmassa, jonka olen jo kuullut edellisenä päivänä edellisen lapsen vanhempainillassa, odottaessani soittotunnin loppumista, sämpylätaikinan kohotessa, autossa. En kykene keskittymään kirjaan maailman hulinassa, mutta neulominen onnistuu oikein hyvin. Rauhoittavaa toimintaa.
Tarvitsen ehdottomasti käsityöpussin!

The sea is suprisingly warm, but wool socks are still very welcome.
I´m knitting these while waiting for the kid´s musiclessons to end, or orchestra, or in the car, or at school parent´s night, everywhere.
I need a little knitting bag. Take away knitting.

11 comments:

Heli said...

mulla on take away -pussina tällä hetkellä semmonen pieni säkki, jonka suu kiristetään nyörillä, joka toimii myös kantohihnana. kiristettävä suu on aika kätevä, koska sieltä lanka juoksee suht helposti mun mielestä. ja toi mun käyttämä pussi on sellainen, joka asettuu hauskasti ja mukavasti kainaloon (kuin säkkipilli), kun sen hihnan laittaa olkapäälleen.

Liivia said...
This comment has been removed by the author.
Liivia said...

Minä se olin. Miksei multa onnistu enää edes kommentin jättö.

Käsityöpussi! Sen tarvitsen myös, miksen ole ennenmmin tajunnut. Olen ihan innoissani, tekemään!

Rosmariini said...

Minäkin tarvitsisin sellaisen. Nyt kulkee mukana neule sellaisessa inhottavasti rapisevassa pussissa. Tosin, mulla on useammin vauva sylissä kuin neule - heh heh. Mutta aina voi haaveilla (kuljettaa sitä neuletta mukana, jos se vaikka valmistuisi ajatuksen voimalla).
Tervetuloa takaisin jakamaan iloa syksyyn.

Kirjailijatar said...

Minä tarvitsen vain kynän ja paperin. Sitten menee kaikki :)

Ja sukat, kyllä, kyllä tarvitsen nekin jo nyt.

shys said...

hienot kuvat! Pussi olisi kieltämättä kätevä teille käsityöihmeille!

mä tykkään susta! (mä laiotin blogiin sulle sellasen palkinnon, koska nimenomaan halusin)

isoinpapu said...

Olenkohan suorastaan nähnyt sen! Tulee heti voimakas kuva mieleen. Punainen? KOristeluja?

Liivia: Mä aina välillä muistan, käsityöpussi! ja sitten taas unohdan.
Nyt on jo kangas etsittynä.

Rosmariini: Vauva on kyllä söpömpi kuin mikään neule :)

Kirjailijatar: Mistä tuli mieleen, että tarvitsisin myös penaalin!

shys: mäkin tykkään susta. Kiitos! Olen ihan otettu.

Heli said...

isoinpapu, se on semmonen tylsä pussi vaan, harmaa jossa on tummanpunainen puudeli-painokuva (no, ei ihan tylsä). joku koristeellinen - semmonen unkarilainen kansallispuku -tyyppinen vaikka - olis melkein pakollinen kyllä.

inkeroinen said...

Käsityöpussia kaipaan miekin. Idea on jo valmiina kun selailin kirjailu-aiheisia kirjoja. Ja löysin kirpparilta kirjontalankojakin! Saa nähdä kerkeänkö koko talvena saada sitä valmiiksi :)

inkeroinen said...
This comment has been removed by the author.
Vilppumaan Erika said...

Hei taas pitkästä aikaa! Syksyssä on juuri tuo hyvä puoli, sukkahomma. Virkkasin isojalkaiselle lapselleni tarhatossut, aika urakka lopulta. Odotan kovasti pääseväni sukkahommaan, onneksi se jalka kasvaa tosiaan niin vauhdilla, että töitä riittää ja sielu lepää :)