Tuesday, January 11, 2011

kirjavat / iridescent



On ollut kiva päivä, vaikka vähän väsyttääkin.
Kivan päivän lomassa neuloin kirjavat sukat, joissa kokeilin kaikenlaista: sain tuon sukansuun kivasti, päättelin uudella tavalla nurjalle puolelle, tytär neuvoi miten kärkikavennuksista tulee jämäkämmät ja parasta oli neuloa molempia sukkia yhtäaikaa. Rinnakkain.
Kiva että on kirjavat sukat muistuttamassa kivasta päivästä.


Today i knitted these colourful socks, and i think it´s great that now, everytime i wear them, i will remember, that i knitted them on a very nice day.

And it really is very nice to knit socks like that, side by side.

8 comments:

Kirjailijatar said...

Minulla oli kirjava päivä. Oli kaikenlaista, mutta ihan sopivassa suhteessa. Vähän kuin noissa sinun kirjavissa.

noora said...

Ah, miten mehevät ja raikkaat sukat! Ja miten hyvä idea tuo kaksilla puikoilla neulominen, ei tarvitse sitten toisen sukan kohdalla muistella, että mitkä ne silmukkamäärät olikaan :D

Menthe Blanche said...

Hi, I just discovered your blog and I find it nice. The socks you knit are very pretty. It seems hard to do.
Good evening. Elsa

piilomaja said...

Kaiken uuden oppiminen virkistää jotenkin, olen huomannut. Mun pitää kehittää joku uusi kärjentekojuttu sukkiin. Tulee ihme pallerot.

Inkivääri said...

Voi kuinka kauniit ja lämpimän näköiset, niin lämmin ja kaunis tuo punainenkin:)

Heli said...

mahtavat sukat. mäkin haluun osata. olen yrittänyt kirjoneuletta pari kertaa ja yritykset on olleet surkuhupaisia, mutta jonain päivänä vielä...

isoinpapu said...

kirjailijatar: Joo, kirjava päivä, hyvä ilmaus! TYkkään kirjavista, kunhan värit osuu kohdalleen ja sopii jotenkin toisiinsa, vaikka yllättävästikin.

noora: Nimenomaan se ettei tarvitse miettiä, että minkä muutoksen teinkään tähän kohtaan, ai mihin mä sen kirjoitunkaan muistiin, en saa mitään selvää käsialastani enää jne. Rinnakkain on mahtavan hyvä.

Menthe Blanche: Hello there. Nice to meet you :)

piilomaja: TUntui tosi kivalta yhtäkkiä tajuta useampi juttu kerralla. Olen neulonut sukan samalla koulussaopitulla tavalla jo siis 25 vuotta. Oli aikakin oppia jotain erilaista.

Inkivääri:Kiitos!
Väri vähän muuttui kuvassa, mutta on se oikeastikin aika kiva. Vähän viininpunaisempi kyllä.

heli: Mä luulen että kirjoneuletta oppii vaan neulomalla sitä. Eihän tuo mullakaan mitään ihanan sileätä kokoajan ole, mutta kyllä siihen tulee joku "tuntu".

Maija said...

Hei, pidän hirmuisesti värisilmästäsi! Se on rohkea ja kylläinen. Minun makuuni just täydellinen. Kauniita töitä teet!