Monday, March 14, 2011


Ensi kertaa elämässäni ostin vaaleanpunaisia tulppaaneja.
Kaupassa puoliso kysyi nähtyään vaaleanpunaisen kimpun sylissäni: "Ook tullu hulluks?"
Minulla on vaikea suhde vaaleanpunaiseen.

(Tämä sanotaan sulkumerkkien turvaisassa syleilyssä, ikäänkuin salaa: eivätkös ne olekin tosi suloisia nuo vaaleanpunaiset?)


First time in my life, i bought pink tulips. In the store, when i told about this unexpected colourdesire of mine to my man, he asked: are you going crazy?
I have issues with pink.

( but oh, aren´t they lovely!!)

13 comments:

Marika said...

Kauniita ovat. Minun suhteeni vaaleanpunaiseen on kehittynyt pikkuhiljaa. Nykyään en tarvitse enää edes sulkumerkkejä...;-)

Olina said...

"Vaikea suhde vaaleanpunaiseen" on hyvin sanottu. Kirjoitin siitä itsekin hiljan. (Tyttären syntymä aiheuttaa lähipiirissä vaaleanpunaisen vallankumouksen.)

Ilona said...

Hyvä, hyvä, jälleen on yksi ihminen pelastunut vaaleanpunaiselle!

Se on hyvä väri, on se. Melkein paras.

maijanmaja said...

Upeita, henkäyksen kevyitä kuvia! Ensimmäinen mun lemppari.
Mä olen aina kyennyt ostamaan vaaleanpunaisia kukkasia, tyynynpäälisiä jne., mutta pukeutuminen vaaleanpunaiseen on vaikeampaa.
Toisaalta sana "vaaleanpunainen" ei kerro vielä mitään. Kylmät sävyt on minusta kauniita, mutta se tietty possupunainen, jota esim. lasten vaatteisiin yleisimmin tungetaan, on mun silmään järkyttävä.

Anonymous said...

Kyllä ovat todella suloiset kukat! Ja hyvät kuvat. Piristävää joskus valita väri mistä ei yleensä välitä. Kun se on omalla paikallaan niin siitä voi nauttia.
Minä voisin kokeeksi yrittää kehittää suhdetta keltaiseen..
Voimia viikkoon t. keski-suomen Riikka

mizyéna said...

Kaikenväriset tulppaanit ovat kauniita. Löytäisinpä niitä täältäkin vaan aina vain ruusuja.

Laura Proust said...

(On ne kyllä ihania.)

Isa Metsätähti said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Isa said...

mä en tiennytkään että musta on tullu sun puoliso...

isoinpapu said...

Isa: heh, tyttäreni nokkelana kommentoi...
Mutta luulen kyllä teidän molempien kommentoineen samalla lailla, joten ole rauhassa, ei äidille vielä ihan täysi muistinmenetys ole iskenyt. ja siis hyvin tunnette mieltymykseni. Ilmeisesti olen tehnyt kantani kohtalisen selväksi ko. värin suhteen.

Pidä ittes naisena. Oo ihmisiksi siellä oman kotisi rauhassa.

Liivia said...

MInä tykkään vaaleanpunaisesta, varsinkin haaleasta. Sanotaanko sitä haaleaa malvaksi...?
Riippuu niin missä vaaleanpunainen on, etenkin mustan kanssa jotenkin erityisen hyvä.

Hyvä kun rikoit rajojasi:)

Peurankello said...

Niin, ikäkö se tekee sen...minäkin tykkään mahdottomasti pelargonioista ja muista mummokasveista nykyään. Nuorena en ymmärtänyt niitä lainkaan! Väreissäkin on käynyt tepposia, ruskea on ollut yksi mieliväri pitkään:)

Helena said...

Minulle kotiutui eilen violetit, pienet tulppaanit. Ihmisen suhde vaaleanpunaiseen on mielenkiintoinen. Sukurasitteena väri kulkee mukanani, onhan vanhempieni kotitalonikin alueensa ainoa vaaleanpunainen kivitalo, ja isäni on vaaleanpunaisissa farkuissakin hyvännäköinen. Alin kuva on Vau! Hyvä kun ostit vaaleanpunaista.